PDA

Volledige versie bekijken : Keiharde 'pingpong' bal in buik

serina
31 mei 2010, 18:18
Onze Arme schaapie,

We ontdekte gisteren een ongelooflijk harde bal in zijn buik ter grootte van een pingpong bal....

hij is ongelooflijk hard en zelfs vandaag bij de DA vonden ze dat hij zo raar hard is......
We besluiten hem morgen bij de DA achter te laten, zodat hij opgehaald kan worden door een andere DA die hem kan opereren....

We hopen dat hij hem kan redden, arme Schaapie....
Deze kerel heeft er nog nooit zo mooi uitgezien als nu!

mooie dikke beharing en lekker stevig....
hij heeft zoveel pijn, gelukkig geven wij hem pijnstilling en dit verzacht wat....
ook aan de onderkant lijkt iets van 'bloed' als bij een blaasontsteking of blaasgruis eruit te komen....

We denken aan een Ciste maar die horen normaal niet zo knoert hard te zijn!?

Iemand ervaringen hiermee????/EH

D
31 mei 2010, 18:25
mijn cyste in mijn pols was zo hard als bot, dus miss zijn er verschillende vormen?
hopelijk komt het goed met je beestje! Dan schrik je zo he als je dat ontdekt!

serina
31 mei 2010, 18:32
Ja het was ook echt van, jezus wat is dit groot en hard!!!!!
en dat voor eigenlijk zo'n klein beestje!

echt heel sneu!

Threecats
31 mei 2010, 18:49
Arm dier, cyste's kunnen heel erg pijnlijk zijn. Sterkte

serina
31 mei 2010, 19:02
Ja de arme schat, hij heeft ook onwijs veel pijn het is echt sneu!
We hopen dan ook dat hij geopereerd kan worden en dat het verholpen kan worden en dat hij er weer bovenop komt!!!

Schaapie hebben we uit de opvang vandaan, om hem hier lekker oud te laten worden
hij is toen een paar keer verhuisd maar iedere keer weer terug gekomen, de laatste keer besloten we hem zijn vriendje Knabbel te geven en lekker hier oud te laten worden!

We schatten hem uit 2005, maar precies weten we niet...
hij zal ongeveer 5 zijn nu......

Iedere keer als ik weer een kreet uit de flat hoor komen van hem, arme schat! :huil:

CaviahuisBelle
31 mei 2010, 19:05
Ach de arme knul, hoop dat hij inderdaad geopereerd kan worden en er goed doorheen komt. Zo te lezen heeft hij echt pijn.

linkeleonietje
31 mei 2010, 19:40
Ik heb bij een harde bal eerder het idee dat het een tumor zal zijn. Mijn Roosje heeft een cyste en een tumor. De tumor is hard, de cyste kun je in knijpen.
Waar zit die bal ergens? Zit het bij de blaas, of bij de nieren, of darmen?
Een buikoperatie is best wel zwaar voor een cavia, en zeker als het diertje al een jaar of 5 is.
Ik hoop dat hij de operatie goed zal doorstaan en dat je hem snel weer thuis zult hebben. Sterkte ermee!

peetje
31 mei 2010, 19:51
agossie, beterschap met je ventje, ik hoop dat er wat aan gedaan kan worden.

Caviaopvang Un Allegra
31 mei 2010, 19:57
Nou Serien, het gaat lekker zeg! Hopelijk valt het mee en is het niet ernstig..

Succes!

Leonie
31 mei 2010, 20:13
agos arm beestje:(, sterkte met hem.

Caviaherbergje
31 mei 2010, 23:01
Heel veel sterkte met hem!

De duimpjes draaien hier voor hem op volle toeren...

Janny
1 juni 2010, 06:34
Beterschap met je scheetje en we duimen hier voor jullie....

mano
1 juni 2010, 06:41
heel veel beterschap ik duim ook mee.

Baileys18
1 juni 2010, 10:43
En hier nog een duimer!

Kwebbel
1 juni 2010, 11:54
Heel veel sterkte !

MIC
1 juni 2010, 12:53
Onze Arme schaapie,

We ontdekte gisteren een ongelooflijk harde bal in zijn buik ter grootte van een pingpong bal....

hij is ongelooflijk hard en zelfs vandaag bij de DA vonden ze dat hij zo raar hard is......
...
hij heeft zoveel pijn, gelukkig geven wij hem pijnstilling en dit verzacht wat....
ook aan de onderkant lijkt iets van 'bloed' als bij een blaasontsteking of blaasgruis eruit te komen....

We denken aan een Ciste maar die horen normaal niet zo knoert hard te zijn!?

Iemand ervaringen hiermee????/EH
Helaas heb ik een stalletje vol met dieren met gezwellen, van lypomen (vetgezwel), cyste, lymfecyste, tepelcysten tot weefseltumors.
Merlijn is goed bedeeld met allerlei soorten gezwellen, zoals Sweppes. Sweppes had de grootste tumor in zijn zij, keihard ook maar heeft nooit pijn aangegeven: at als een beer en sprong op en af het dak van zijn huis als een puber.
Benieuwd wat je kereltje heeft, hoop dat het geen blaassteen is of inwendig abces.

linkeleonietje
1 juni 2010, 13:03
Heb je al iets gehoord of je cavia vandaag zou worden geopereerd?

linkeleonietje
15 juni 2010, 12:49
Ik ben toch wel heel erg benieuwd hoe het met deze cavia is afgelopen.

pluko
15 juni 2010, 17:57
Wij zijn hier ook nieuwsgierig naar de patient

liefs an

cyntia
16 juni 2010, 09:57
Sterkte beterschap en ik duim mee.